Letní kemp ve Sloupu v Moravském krasu

Opět jsou tu letní prázdniny a s nimi další,  již 17. ročník letního kempu bojových umění ve Sloupu v Moravském Krasu. Ten letošní byl v termínu od 25. července 2009 do 1. srpna 2009. Letošního ročníku se za naše sdružení zúčastnilo celkem osm lidí. V sobotu 25.7.2009 byl sraz na zastávce u Ráje na Dolní Smržovce. Zde proběhla poslední kontrola zda máme vše sbaleno. Vyjela dvě vozidla, jedno naše a druhé měl Petr. Spolu s ním jeli Péťa s Maruškou a Lenka. A samozřejmě nesmíme zapomenout na psa Rona, který měl upravené místo v kufru. V našem autě jel Míra s Klárkou a Jiřka. S několika málo přestávkami celou cestu pršelo. Po příjezdu  do Sloupu  nás přivítal hlavní organizátor a náš kamarád Láďa Tomi se svoji ženou Janou. Jen co jsme si vydechli po cestě, následovalo rozdělení chatek a ubytování. Od neděle již začal pravidelný program, tréninky dvakrát denně. V jednotlivých blocích cvičení se střídali Vladimír Tomi, držitel 5. Danu v karate, Jiří Hausner 8. Dan v karate, ing.Pavel Halva, 5. Dan v karate, Jiří Smeták, 4. Dan v karate a ing. Ladislav Petráš 7. Dan Ju-jutsu. Dva bloky cvičení jsem měl příležitost vést sám. Střídala se výuka karate a  sebeobrany. Sensei Jiří Smeták nám poodhalil nejen něco z umění okinawského karate šorin ryu ale i z meditací a masáží. Shihan Ladislav Petráš nám zpočátku ukázal několik technik z ju-jutsu a v závěru techniky s Hanbo a nožem. V ponděli večer se Marušce udělalo špatně a noc strávila na táborové marodce, naštěstí to nebylo nic vážného a v úterý už byla v pořádku.

V úterý po obědě jsme si udělali výlet do nedalekých Veselic, kde je postavena nová rozhledna. Počasí nám přálo, byl nádherný výhled po okolí. Odtud jsme se vrátili zpět do kempu, abychom byli včas na odpoledním tréninku. Ve středu, po obědě, jsme si naplánovali  další výlet a  vypravili se do Boskovic. Vozy jsme zaparkovali poblíž náměstí a vydali se na zříceninu hradu na kopci. Po prohlídce hradu následovala návštěva cukrárny, kde si všichni pochutnali na zmrzlině. Čas byl nemilosrdný a my museli zpět. Počasí se den ze dne zlepšovalo a tak došlo i na návštěvy koupaliště. V pátek odpoledne Míra s Petrem připravili vše potřebné k večernímu táboráku. Se setměním se všichni sešli u ohniště a zde strávili příjemný večer s buřty a kytarou. V sobotu ráno došlo na předání chatek, rozloučení s přáteli a k cestě k domovu. Předtím jsme absolvovali ještě zastávku na kozí farmě ve Sloupu. Zde jsme neodolali a  zásobili se domácími sýry. To byla poslední akce před samotnou cestou domů. Cesta se trochu protáhla. Probíhali žně a několikrát přejížděli kombajny po silnici, což zpomalovalo provoz. I přes to jsme dorazili plni nových zážitků v pořádku domů.